Kunde:
Elkjøp Nordic
Prosjekt
B2B

Elkjøp Nordic lager filmer for å gjøre gode presentasjoner enda bedre

Gode foredragsholdere kan selvfølgelig gjøre hele jobben uten visuelle hjelpemidler. Men en film sier mer enn 10.000 ord, og er filmen god, får du applaus allerede før du starter å presentere.

Suburbia har det siste halvåret hatt gleden av å bli kjent med Morten Kleveland, som er B2B Director i Elkjøp Nordic. Klokka åtte om morgenen den 11. juni sitter vi sammen med mer enn 200 B2B-selgere, fra fem land i en sal på Clarion Hotel på Gardermoen. Møtet starter med en film som Suburbia har laget i samarbeid med Elkjøp Nordic. I filmen forteller Kleveland om den nye B2B-strategien. Filmen er laget som en en liten actionfilm, det er både humor og snert, og flere ganger i løpet av visningen hører vi rungende latter fra salen. Når filmen slutter med strategi-logoen B2B – easier than ever, klapper alle. Så går Morten Kleveland på scenen og utdyper strategien.

Film er karrierefremmende
Gang på gang ser vi hvordan gode presentatører gjør karriere. Hvorfor?

  1. Gode kommunikasjonsferdigheter er en svært viktig lederegenskap.
  2. Gode presentatører har evnen til å overbevise andre.
  3. Den som presenterer er synlig, og dette bidrar ikke bare til at man blir oppdaget. Det bidrar også til at man bygger nettverk og allianser, som igjen setter deg bedre i stand til å lede og forandre.

 

Hva skal du med film, når du likevel har ordet i din makt?
De beste presentatørene gjør ofte en god jobb uten både mikrofon og powerpoint. Så hvorfor bruker dyktige kommunikatører som Morten Kleveland film i tillegg?

  1. Film gjør komplekse konsepter enklere å forstå.
  2. Film har evnen til å vekke følelser.
  3. En film kan ses flere ganger – og av mange fler enn de som sitter i salen.
  4. Film krysser språklige og kulturelle barrierer. Filmene vi laget for Elkjøp Nordic er på engelsk, og de er tekstet. Det hjelper når de som sitter i salen er fra Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige.