I 1987 introduserte Brundtland-kommisjonen bærekraftbegrepet og pekte på at økonomisk vekst og miljøvern ikke nødvendigvis er motstridende mål. Nå lager Optimera filmer om hvordan kundene gjennom å bygge mer effektivt kan bli mer bærekraftige.
Effektivisere for å redusere
Optimera og Suburbia har laget fire filmer, som handler om logistikk, produksjon og digitalisering. Felles for filmene er at de peker på hvordan byggmestere, husbyggere og entreprenører gjennom å velge mer effektive løsninger vil bidra til reduserte klimautslipp.
Samarbeid
Filmene er produsert av Suburbia i samarbeid med filmselskapet WeMake. Michael Pfleghar har hatt regien sammen med Anders Elverhøy som var en viktig del av produksjonen. Et moment som skulle presenteres så oversiktlig som mulig var at filmen har flere avsendere. Dette fordi man som proffkunde i Optimera samtidig også har tilgang til selskapene Montasjeutstyr, Woodfab og Rencon.
Slik lager du bærekraft-kommunikasjon uten å grønnvaske
Bærekraft er viktigere enn noensinne, men fokuset på grønnvasking har muligens (og heldigvis) bidratt til at flere nå er litt mer forsiktige med å bruke bærekraft som salgsargument.
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0476 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0473 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20,
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20