Suburbia har nå i september, i samarbeid med Optimera, utgitt en ny utgave av Optimisten.
Suburbia står som vanlig for design og layout, redaksjonsarbeid og store deler av magasinets innhold.
Som Norges største fagblad for håndverkere når Optimisten ut til tusenvis av profesjonelle i byggebransjen. I Suburbia sikrer vi at innholdet leverer den innsikten og inspirasjonen bransjen trenger for å holde seg oppdatert og utvikle seg videre.
Gjennom vårt lange samarbeid med Optimera har vi i Suburbia fått god forståelse for deres arbeidsmetoder og tankesett. Denne innsikten bruker vi aktivt når vi utvikler Optimisten, med mål om å løfte frem både kundene og Optimera på best mulig måte.
Magasinet fungerer som en effektiv plattform for å vise frem de imponerende prosjektene og prestasjonene til Optimeras kunder på en tydelig og lettfattelig måte. Dessuten adresserer Optimisten alltid bransjens utfordringer og fremtidige trender, med et økende fokus på bærekraft.
Byggebransjen står overfor stadig strengere krav og regler, og Optimisten gir håndverkere de verktøyene de trenger for å tilpasse seg disse standardene.
For å få papirutgaven av Optimisten må du være kunde hos Optimera, men den digitale utgaven finner du her.
Optimisten spiller en viktig rolle i merkevarebyggingen til Optimera. Fagbladet er ikke bare en kilde til informasjon, men også som et strategisk verktøy for langsiktig investering i kundelojalitet og merkevaregjenkjenning.
Gjennom Optimisten fremstår ikke minst Optimera som en partner som genuint bryr seg om kundenes suksess.
Hvis du er ute etter å skape et magasin som kundene faktisk vil lese, er det viktig å forstå hva som driver dem.
Et magasin skal ikke bare være fylt med innhold, men med strategiske artikler som reflekterer deres behov og utfordringer.
Hos Suburbia vet vi hva som skal til for å lage et lønnsomt magasin som både bygger merkevare og gir praktisk verdi.
Ring Jarl André Vethe på telefon 92 40 10 60.
Vi anbefaler verken abonnement eller annonsørfinansiering. Skal du regne hjem et papirmagasin i 2024, må det være et gratismagasin som du deler ut til kunder. Få gjerne med leverandører på finansieringen.
Hvordan måler du i så fall lønnsomhet? Slik du måler ROI for alle reklameaktiviteter. Blir magasinet lagt merke til? Blir det lest? Skaper det engasjement? Optimera har tall som viser at Optimisten er et viktig markedstiltak.
Magasiner lages ikke på dugnad – i hvert fall ikke flere ganger i året. Hvis alle på jobben allerede har mer enn nok å gjøre, må du sette ut produksjonen. I så fall må du finne noen som beviselig har en effektiv produksjonslinje, med kloke journalister og skribenter med redaksjonell teft, og prosjektledere som vet hvordan man sikrer fremdrift hver eneste dag. Dessuten må leverandøren ha elektroniske verktøy som sikrer en effektiv arbeidsflyt.
Lesere av magasiner har aldri vært spesielt opptatt av redaksjonell uavhengighet – men de er nådeløse når de forlanger nyttig, underholdende og leseverdig innhold.
Magasiner skal være visuelt attraktive, med god layout, gode bilder og god grafikk.
Alle magasiner må også publiseres digitalt. De flinkeste supplerer papirutgaven med ekstra innhold som film, webinarer og interaktive verktøy. Bruk sosiale medier og nyhetsbrev til å promotere høydepunkter fra magasinet.
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0476 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20
Besøksadresse:
Myrens Verksted 3B
0473 Oslo
Postadresse:
Bentsebrugata 20,
0476 Oslo
(+47) 452 27 999
Org.nr. 994 051 148
Suburbia © 2023
Byråleder
Jarl André Vethe
jav@suburbia.no
(+47) 92 40 10 60
Kreativ leder
Jostein Borgmo
jb@suburbia.no
(+47) 90 12 20 20